Tuesday, March 10, 2009

Rindu yg dicari

Dua hari sudah berlalu majlis sambutan Maulid Nabi di tempat saya Labis tercinta (walaupun rasa agak terkujat dgn berita Labis yg agak panas baru2 ini dan tahun2 sblmnya).

Lewat Februari lalu entah kenapa hati sy di runtun sepi..... serasa mcm ada yg tidak kecukupan. Mungkin jg asbab dari tarikan2 yg membuat hati sy meronta2. Dan akhir2 ini tarikan itu semakin menghimpit. Aduh! seksa utk menahan sabar....

Aku rindukan kumpulan2 seusia yg duduk bertarbiah. Aku rindukan malam indah seperti di KUSZA dulu. Aku rindukan berkeringat kerana korban demi agama seperti di YPJ dulu. Aku rindukan suara2 semelodi mengalun lagu zikrullah di kiri kanan ku ..Aku rindukan rakan yg sama sejalan seperjuangan bergenggam tangan di hadapanku, belakangku, sisiku....

Oh!! dimanakah mereka, atau aku yg tercampak jauh dari mereka... aku bersendiri bersama perjuangan yg tidak terlihat....

Dan baru berlalu Maulidur Rasul memberi sedikit penawar, melegakan kerinduan itu....Namun itu bukan sekadar cukup bagiku. Kaki melangkah mencari sang murabbi yg sudi memimpin ku di hadapan bertentangan pandangan ainun lahiriahnya.....

Saat indah itu sukarnya utk ditemui kembali tapi akan diusahakan jg utk kecintaan hakiki.

Ya Allah! izinkan daku menemui jalan itu...amin.

2 comments:

  1. salam saudari...

    "sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta,
    tetapi yang buta adalah hati..
    yang di dalam dada..

    Carilah cahaya..
    yang mampu menyinari diri..
    Supaya menemui cinta hakiki.."

    Insya-Allah...

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Afiq ats ingatan

    ReplyDelete