Thursday, September 10, 2009

10 mlm akhir






Salam Ramadhan Karim...


Dalam diam-diam sudah masuk ke 10 hari akhir Ramadhan 1430H. Mlm td mlm 21.... mmm tertinggal satu malam dek lena tidur di bawah putaran kipas.





Saya seperti orang lain berazam untuk mencari membina yang lebih baik di bulan ini, tapi entah kenapa rasa macam sama aje prestasinya di tahun-tahun lepas. Ada sembilan hari lagi untuk menguliti Ramadhan...





Esok ada program Tadarus di kampung, mak merancang membuat bubur lambuk sbg ole-ole, sedang saya memenuhi program 'Halaqah' nun di Batu Pahat. hmm... rasa bersalah juga meninggalkan emak membuat persiapan sendiri. Tapi mak dah diberitahu lebih awal tentang schedule saya, kalau lah aku ada kuasa 'Bio-nik', saya mesti tak menghampakan dua pihak.





Disamping sepuluh hari yang akhir ini orang mula sibuk dengan kuih-muih dan persiapan raya, saya pun tak ketinggalan cuma berharap ibadat tetap menjadi keutamaan. Harapnya zaman moden ini akan lebih memudahkan semua urusan dunia supaya dapat meluang masa yang sempurna untuk urusan akhirat.

No comments:

Post a Comment