Monday, September 7, 2009

Hari Jadi..

Setelah 32 tahun berlalu, lahirnya seorang bayi comel di Ramadhan lewat di penghujung untuk bergantian Syawal..kini dia bertemu kembali suasana itu....

Itulah aku...
itulah saya 'Fasiha'.

Khamis malam keliwon, menantikan waktu berbuka.. saya duduk semeja dengan mak...siti. bukan keluarga aku sendiri? o... saya suka banyak keluarga. Tahun ini meraikan harijadi bersama keluarga Mak Siti berbetulan dengan hari lahir anaknya yng jatuh pada hari yang sama mengikut tahun Hijri sedang saya tahun Masihi.

Tidaklah semeriah mana dengan tiupan lilin, nyanyian lagu hari jadi tapi lebih indah dengan upacara berbuka puasa dimulakan dengan doa dan iringan merdu azan di masjid bersebelahan.
Keesokkan harinya bertolak ke rumah Mak Pok 'mengewangi' untuk 'munjung'.... meskipun menjadi tenaga kerja tambahan tapi seronok dengan pengalaman baru menyediakan bahan bagi munjung sekampung manakan tidak separuh penduduk kg adalah saudara sedarah.

Petangnya bertolak pula ke rumah adik di muo untuk menymbang khidmat mambantu adik yang berpindah ke rumah baru. Tahniah kak Ude! rezeki rumah besar dan cantik tapi.....penat le turun naik tangga....

2 comments:

  1. Happy belated birthday!. May the prosperity be always with you.

    ReplyDelete
  2. Miepekan,
    tq...
    always success for everything.

    ReplyDelete