Thursday, June 19, 2008

Anak sedara

Ini bukan anak patung saya, semua-semuanya milik anak saudara saya Nurin Sakinah. Beumur 7 tahun dia...
Apa yang nak saya cerita bukan kisah anak patung ini tapi cerita disebaliknya.....
Dulu saya teruja sangat dapat anak sedara pertama Muhammad Fakhrul Radzi, sampai tak perasan tersilap cakap kat abang ipar. Nak cakap tahniah ter....cakap terima kasih. Kih!Kih!Kih!
Sebab dah pernah jd baby sitter so tak janggal sangat nak jaga yg sorang ni.. agak lasak masa kecilnya.. sekarang dah darjah enam, dah nak periksa UPSR. (Diam-diam dah nak bujang anak sedara aku ni).... Smpi sekarang aktif paling suka bersukan tapi..... satu le sifat dia yg unik sikit kuat merajuk, macam ibunya kot...... (klu Kak Long tau ni pun mesti geram ni!). Anak sedara yg kedua Irfan Syakirin, ni pun kuat rajuknya, tabiat merajuknya menyorok bawah meja ke bawah kerusi ke..... mukanya putih cerah, hensom sikit.... nak jadi saintis cita-citanya. Hmm... memang sesuai dgn habitnya yg suka bersendirian(buat kajian agaknya) dengan aktivitinya spt menghayati belalang, spider, anak ayam, melukis....
Dan yang ketiga Nurin, senang panggil Ude. Bijak orangnya....... kdg2 dlm diam saya yg belajar drpdnya (belajar apa? adala.....). Sebab belum muncul anak sedara yg lain maka Ude la yg selalu menjadi tumpuan... Anak-anak patung ni dialah yg punya. Dulu cuma satu sekarang dah banyak, ada yg diwarisi dr ibunya dan kebanyakkan hadiah dari makcik2nya, jiran dan kawan-kawannya. Gambar tu tahun 2004, bayangkan sekarang dah 2008 dah beranak-pinak dah.....
Saya........ tak menyimpan patung/bear tak minat tapi, suka GARFIELD...

No comments:

Post a Comment