Thursday, July 9, 2009

Kreatif untuk inovatif

Assalamualaikum,
salam yaumul Jumaah......
Lately saya banyak mendekatkan diri dgn tumbuhan dan komuniti, setelah beberapa tahun mengabdi depan komputer semata dan mensayaratkan diri dengan kotak IT. Terasa betapa luasnya pelusuk dunia perlu dijelajahi....

Betapa jauhnya perjalanan untuk dilalui apabila bersama dengan masyarakat. Begitu juga betapa banyaknya peluang untuk ditembusi. masyarakat kini memandang kepada inovatif. Sesuatu yang menjadi keperluan dan disampaikan dengan cara yg unik. saya bercakap tentang produk. baru ini saya mengikut rakan mengendalikan jualan produk di FELDA Maokil sempena 'Hari peneroka 2009'. Selama tiga hari program berlangsung, hari ketiga adalah yang paling meriah kerana merai kedatangan PM.

Saya berkunjung ke beberapa booth, bukan sekadar untuk membeli tetapi ingin melihat persembahan mereka. Persembahan? ye, saya ingin belajar bagaimana mereka berkomunikasi, bagaimana mereka membuat kita ter'hiponisis', bagaimana mereka menyampaikan emosi dan lain-lain.

saya gemar berkunjung ke event2 seperti ini, kerana disinilah kita dapat melihat produk yang inovatif membuat kita terangsang untuk berfikir. Bertemu dengan Cik Anna di Kajang sebelum ini, membuat saya tersenyum untuk menghasilkan sesuatu. saya merasakan sehingga ke umur ini, saya masih ketinggalan kerana belum menghasilkan sesuatu untuk diri apatah lagi untuk masyarakat.

Dan kini ia bermula sedikit demi sedikit, dengan payahnya untuk mengembangkan sayap yg kecil dengan tulang belulang yg rapuh. Moga Allah mengizinkan saya untuk megibarkan sayap ini kian lebar dan kuat, kukuh.

Nantikan post saya di hari-hari mendatang tentang apa yang saya lakukan...

Anda? mari kita hasilkan sesuatu hasil dari daya kreativiti masing-masing untuk menymbang kepada sekeliling kita.

3 comments:

  1. Selamat menyumbang kpd ummat.. biar apa bidangpun tentunya ada ruang bakti kpd ummah.. niat mesti mau baik je..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih ustaz atas suntikan semangat.insya allah sy akan usaha melalui jalan-Nya

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...Andai HARTA adalah RACUN, maka ZAKATlah PENAWARNYA....Jika Seluruh UMUR adalah DOSA maka TAQWA dan TAUBATlah UBatnya....Jika seluruh BULAN adalah NODA maka RAMADHANlah pemutihnya....Selamat Berpuasa...
    http://www.Vemmabuilder.com/681909205
    Ibu Pejabat VeMMA ( Malaysia )

    Vemmatrition Sdn. Bhd. (713201-U) (AJL931611)
    23-3 Block D, Jaya One,
    72-A Jalan University,
    46200 Petaling Jaya,
    Selangor Darul Ehsan,
    Malaysia.
    Telefon : +603-7955 2222
    Fax : +603-7956 2222

    ReplyDelete