Monday, August 11, 2008

Imbas sejarah zaman kelakau/ingus-ingusan..

Semalam Hari yang best... entah kenapa rasa best sesangat. O.. asyik duduk depan pc (pc-office-pc-office), smlm pegi jln.
temankan mak borong kain di Jakel dengan adik+husbandnya.. Tengah hari lunch di 'emas'. Tak sangka jumpa x-trainee, Fauziah...(emm..makan berdua nampak!), jumpe jugak Herda bersama suami dan 2 anak daranya. Herda; teman baik sekolah semeja di sekolah Agama dan satu group di sekolah menengah. Masa zaman tu diala otai dlm group kami..kus!kus!kus...

Balik rumah, kak Ude buat bakso yng aku mengidam beberapa ari lepas. Terima kasih Kak Ude! sambil berbual, keluar cerita budak sekolah. Al-kisahnya adik ipar aku ni sebaya yang pernah sekelas masa sekolah rendah dulu..malam tu aku keluarkan album ada gambar darjah satu, darjah dua, darjah enam, tingkatan empat dan tingkatan lima..(gambo form one aku Herda amik... Herda ko ingat lagi tak apa yang ko buat dengan gambo tu ha..ha..ha.. tapi untuk pengetahuan ko Herda, orang tu dah arwah beberapa tahun lalu.. inna lillah..). Emi (adik ipar aku) merenung sorang-sorang bawah lampu kalimantang, dan sesekali kami bertiga gelak sakan dalam cerita-cerita kelako, bengang, he..h macam-macam la.. Itu semua kisah lama yang mempunyai nilai harga tersendiri bagi setiap individu.. Aku mendoakan kejayaan semua kawan-kawanku.

Kalau ada kawan-kawan yg masih mengenali aku 'Fasiha', dokan kejayaan ku.

Inilah nama yg menjadi cerita sensasi kami bertiga malam tadi tentang gambo sek rendah heh..he..he
Syen, Ujang, Iwan, Rozana, Noreza Jamal, Syuhada, faiz, Riadz, Nizam, Musa, Zulkarnain, Effendi, Asyadi, Siti Nurhaliza (tak sangka ada kawan kita yang sama nama mcm big star), Aida anak D'O (masa tu), Asri, Azman, Nor Azman, Azizan, Pramizah, Herda, Wan ahmad, yahya, Zety, yuzinani, Lina Rahmat, Nor ain, Faizah, Ramli, Nur aina dan Nurfilzah mahmud, Lai Sze Wan,Abu Rizal, Ahmad Zulyzee, [lupa la yg lain, klu ingat nnti aku update]

Buat cikgu-cikgu kami; terima kasih atas ilmu yang dicurah..
Cikgu Syamsiah, Cikgu Salbiah, Cikgu Salleh, Cikgu Wong, Cikgu Lai, cikgu, Cikgu Mohd. Noor, Cikgu Zaharah, cikgu Shafie, Cikgu Muslim, Cikgu Yaakob, Ciku Mokhtar, Cikgu Fatimah dll

Moga hidup bertambah harmoni dengan kenangan....

No comments:

Post a Comment