Wednesday, October 22, 2008

Metafizik.. Hipnosis..

Beberapa hari lepas semasa duduk dlm perbincangan bersama boss, terkeluar satu tajuk tentang 'Metafizik'. Apa itu metafizik? Itu yang sedang saya cari-cari sejak boss membuat kiraan beberapa nombor dari tarikh lahir saya. Entah kenapa hari itu saya seperti didatangi satu roh lain bernama semangat. Semangat yg original untuk jasad bernama Fasiha. Ah sudah! apa pula la kena kemaruk dengan metafizik ni? Dari pengetahuan asas yang kumiliki dan digabungkan dengan ilmu kuasa ketuhanan, makhluk didunia ini tuhan jadikan memang pasti dengan keajaiban dan kerahsiaan masing2. Mengetahui metafizik akan mengenali anugerah tuhan, Dari sini ada kuasa akal fikiran yang dipanggil minda untuk mencari-cari personaliti dan mengenali diri kita sendiri. Dari tarikh lahir seseorang sebenarnya kita mampu membentuk diri kita kearah budaya cemerlang yang sesuai dengan kemampuan kita. Semua orang memilikkinya. Tidak hairanlah jawapan-jawapan kajian Datok Dr. Fadzilah Kamsah tentang watak dari tarikh lahir banyak kebetulannya.


Apa yang mendorong kejayaan, kebaikkan, ketabahan, kecerdikkan, keazaman seseorang? Hipnosis adalah antaranya...ia bermain dengan konsep minda separa sedar melalui latihan2. dan sebenarnya ia mungkin kita lakukan setiap hari tetapi kerana kita tak dapat membezakan pekerjaan minda sedar dan separa sedar maka ia terbiar begitu sahaja. Biasanya kita dengar org kena tipu, org kena pukau, ada pihak2 tertentu yang mengaitkan hipnosis dengan kerja jahat itu. Sebenarnya hipnosis tiada kaitan pukau, sihir. Dengan izin tuhan, kita diberi kekuatan untuk melawan semula kerja2 jahat ini dengan komunikasi minda supaya jangan menurut kepada apa yang berlawanan dengan niat kita. Sebab itu dalam agama mensyariatkan 'mulakan pekerjaan dengan niat'. Niatlah Lillahi Taala insya allah selamat..


Saya kongsikan dengan anda satu laman blog yg menurunkan ilmu tentang hipnosis, mungkin ia beri anda apa yang anda mahu. Klik http://menjaro.blogspot.com


*Setiap ilmu itu anugerah tuhan, pelajarilah untuk kebaikkan...


Ingat binasa dunia kerana tangan manusia sendiri, bukan amarah tuhan. Oleh itu pergunakanlah ilmu apa saja pun untuk kebaikkan, jangan jadikan penyakit yang merosak masyarakat.

Illistrasi gambar : salah satu latihan hipnosis dalam menjaro.blogspot.com

2 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Saya juga baru mengetahui serba sikit mengenai terma "metafizik" ni sesudah membaca ebuku rahsia tarikh lahir. Sedang sy mencari info tambahan, maka terjumpalah dgn blog ini.

    Terima kasih atas perkongsian Fasiha.

    - Reza

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kera perkongsian info.

    ReplyDelete