Wednesday, December 30, 2009

Menulis

Terasa macam tak sempat nak menulis entry baru.. tetapi jalan2 cari knowledge & skill di blog mari bina blog, buat saya tersenyum-senyum membaca post http://maribinablog.blogspot.com/2009/12/kering-idea-perlukah-copy-paste-entri.html . Pasal mencari idea untuk update blog. Terima kasih kerana mengingat kan. Sepanjang penulisan saya, saya kira macam belum pernah lagi le copy-paste bulat2 dari blog orang lain. Paling-paling saya ambil sedikit untuk buat promo dan bagi kredit baik punya.

Semacam ada tarikan, tadi singgah perpustakaan mencari-mencari buku baru untuk dibaca dan bakal menjadi bahan teroka. Memilih dua dari 4 buah buku, hanya 2 yang boleh dipinjam, salah satu berkaitan dengan teknik penulisan. Masuk blog sendiri, klik link pautan mana2 blogger yang update post, tertarik dengan peluang dari blog Professor Ahmad Nawawi Uitm. Wah! dapat lubang untuk sumbang tulisan dari tangan yang kerdil ni, nak la. Tak de pengalaman formal cuma teringat-ingat lepas SPM dulu ada buat dua buah cerpen remaja untuk diri sendiri. Tulis dalam buku latihan je. Sayangnya tak simpan betul2, dah hilang. rasanya yang satu lagi ada lagi sebab pernah terjumpa masa kemas-kemas rumah beberapa tahun dulu, yakin belum terbuang.
"Ya Allah! kurniakan aku buah fikiran dari petunjuk-Mu. Aku ingin menjadi seperti mereka.."

No comments:

Post a Comment