Friday, April 3, 2009

Misteri NUsantara

Dah lama tak menonton tv lewat malam, saya teruja dgn isu yg di bawa malam kelmarin mengenai 'Santau'.

Kita sebagai hamba Allah telah diingatkan supaya jangan menjadikan yg lain dari Allah untuk memohon bantuan. Akibat kejahilan, masih ada dikalangan org kita yg menjadikan jin syaitan sebagai pendamping. Saya mempunyai kenalan yg mengalami penyakit2 misteri seperti ini. Oh! alangkah zalim si pelaku yg menganiayai sesama saudara mereka ini.

Letakkan ayat Qur an itu tetap di dalam hati;
Saat mula membuka mata sedar dari tidur utk Subuh hinggalah menutup mata kembali di watu malamnya... jangan lah terlepas dari satu huruf pun ayat suci ataupun doa.

Banyak doa amalan yg boleh dipraktikkan utk mendinding diri dari yg mudah2 umpamanya 3 Qul yg mempunyai intipati tentang ke-Esaan Allah S.W.T.

Saya ada mengingatkan anak buah, bila kita rasa ada semacam...seram sejuk apabila berada di satu-satu tempat terutamanya di tempat asing, amalkan doa yg menyebut Nabi Sulaiman... ada sejarah disebaliknya..

Amalan khurafat seperti memanggil jin dalam upacara2 pemujaan sungguh menunjukkan kejahilan si pelakunya..Apakah dia tidak sedar bahawa Allah lebih berkuasa atas apa yg diminta.. Mereka sungguh jahil untuk menTAUHIDkan Allah. Ya... Allah akan menunaikan apa yg diminta melalui jin syaitan ini, tetapi jangan kita lupa; bagaimana keadaan Allah menunaikan permintaan mereka ini? Keadaan redhakah atau murkakah?

Buat sahabat dan kenalan yg menjadi mangsa penganiaya atau yg diuji dgn dua dunia ini.. tetapkan iman kalian, sabar menghadapinya dan berusahalah utk menyembuhi asal tidak menggunakan sifat syirik. Janganlah marah kepada keadaan yg dialami...berbaik sangkalah kepada Dia Maha Pencipta kerana kita akan kembali juga pada-Nya...

No comments:

Post a Comment