Monday, April 20, 2009

Rindu pada .......

Sungguh indah anugerah Allah bagi org yang tahu menilai erti syukur.

Satu masa aku pernah merindui insan insan ini, terkesan hubungan sillaturrahim kami terjalin atas nama agama. Allah menganugerahkan insan ini sungguh unik diatas pertalian yg sungguh ampuh sekalipun bukan terzahir di depan mata.

Hari ini, kehadiran seorg tetamu di ofis sangat menarik perhatian ku membuat aku memberi lebih dari apa yg diminta. Dapat ku rasa dia agak terkejut dgn keterujaanku melayannya. Ya, tetamu ini mengingatkan aku akan insan yang aku rindu.... Kak Alang. Kak Alang, teman semasa kami menghadiri kursus Market Intelligent di Kota Bharu tahun 2006 lalu. Kami berkenalan dan bertemu dlm kejap tapi entah kenapa terasa dekat dan sejuk ketika bersamanya.

Kak Lang adalah graduan dari Mesir dan kini menetap di Shah Alam berkhidmat sebagai guru JQAF. Cikgu Sri (tetamu yg ku anggap hadiah istimewa dari Allah ini) mengingatkan aku pada Kak Lang, kelembutan bahasa, keindahan salam ukhwahnya, lipat tudung labuhnya, melegakan kerinduanku pada Kak Alang... ah... serasa macam lega sdkit.

Kak Lang, sy berjanji dgn diri saya utk bertemu akak suatu hari nnti, moga Allah mengizinkan..... Kenapa saya merasa akak begitu penting dlm hidup saya. mm... akak memberi saya jawapan-jawapan dlm persoalan agamaku....

*Adakah orang lain tidak penting? atau kurang penting?
.... aku mencari kelebihan setiap manusia.

No comments:

Post a Comment