Thursday, April 9, 2009

Rancangan dengan abah

Rabu 8 April 2009, cuti umum bagi Negeri Johor..
saya menyusun jadual dengan abah utk projek kami waktu menjamu sarapan.....
he... rancang merancang akhir lewat laksana... hmm... macammn ni... apapun ia menjadi juga.

Lepas solat zuhur kami bersiap utk ke satu tempat ....

Dengan RM100 dimodalkan membeli anak-anak pokok Limau Kasturi yg akan menjadi projek mini kami. Oh! anak pokok dah naik harga!! Baru bulan Disember 2008 RM3.00 utk satu anak pokok kini dah menjadi RM4. Abah dah lama melanggan dengan kedai ini yang telah diwariskan kepada anaknya..saya tak sempat nak menanya nama kedai dan nama tokey cina muda yg agak handsome tu, manis pulak boleh dibawak bergurau. Insya allah di post akan datang saya cerita skit pasal kedai ni...bukan nurseri, kedai papan ala2 org zaman dulu tapi manyak untung..

hasil fasa pertama akan nampak akhir tahun ini...owh! tak sabar rasanya... fasa kedua pertengahan tahun depan, insya Allah. ya Allah ya tuhan ku, berikanlah kami rezeki atas usaha kami ini dan berilah petunjuk atas jalan yg lurus, amin........

Kalau org lain menyediakan tapak khas di ladang berkeluasan tertentu, tapi abah cukup tanam di keliling rumah yg saya kira agak lumayan jika keluasan tanah itu digunakan sebaiknya.....

Terima kasih emak yg memberi sokongan dan bertindak sebagai penasihat... he.. boleh buat chart organization satu hari nnti..

Syukur ku pada yg Esa kerana mengizinkan aku memulakan langkah pertama.....

No comments:

Post a Comment