Tuesday, November 11, 2008

Warna

Tuhan itu cantik..........

Tanda kecantikkan-Nya diterjemahkan melalui kejadian alam yang penuh warna-warni yang memberi makna dan inspirasi tersendiri. Dengan warna, mampu mempengaruhi mood seseorang, mampu menyerlah potensi diri seseorang. Setiap warna ada hikmah tersendiri kenapa dijadikan begitu... Kita pun lihat sendiri, warna menjadi faktor untuk menghasilkan sesuatu. Satu bukti keajaiban warna ialah warna hijau yang terdapat pada daun memainkan peranan menghasil klorofil dan hasilnya menjadi makanan kepada tumbuhan itu sendiri..subhanallah! Betul ke ni cikgu sains?(Doa saya untuk cikgu2 sains di SMKMIL, dulu dikenali SMIL) Saya pasti jawapannya betul!

Menyebut tentang warna, saya amat tertarik dengan gambar2 dibawah yg memberi sentuhan, pandangan yang unik secara peribadi. Gambar ni saya jumpa ketika sedang surfing untuk persediaan bahan design banner. Wa.. menarik ia. Equipment tersebut adalah antara yang saya pegang setiap hari di tempat kerja..

Lihatlah;









2 comments:

  1. Betul tu, warna memainkan peranan yg penting di dalam hidup ini. Bayangkan hidup tanpa warna? Warnailah hidup ini dengan warna keceriaan, kesyukuran dan keamanan....

    ReplyDelete
  2. Unsur warna itu ada ubatnya..

    ReplyDelete